dah form 5..nak pergi toilet rasa waste of time jer --'

haishh..aku dah form 5 lah wehh..if perg rumah orang jer mesti ckp "tahun ni amik exam yee??" ergghh..dah tahu tanya buat apa lagi?? kannn?? :D dan ramai pulak yang bagi nasihat..bukan setakat nasihat lah..lebih kurang mcm ceramah magrib??kutbah pun boleh lah masuk gak lah :)

haaa ..haritu kan..lagi bape hari nak bukak sekolah.mak aku kata..

"na..kau dah form 5.dah tak da nak main2 lagi.takpe lah.sekarang ni boleh la rehat2 dulu.bulan satu kan ada sukan..mesti busy.nt dah bulan 2 ,time tu dah start belajar..sekarang ni mak kasi lah kau peluang untuk main2 .nt dah bulan 2..start lah study kau.."

hahah..time tu aku diam jer..dalam hati..gile lah..boleh pulak bg peluang untuk aku main2.heh hehe heh..
tapi tahun ni sukan agak lambat kan..??mcm ape jerr --'

abah pulak bagi khutbah kat aku..kata khutbah..mestilah kene diam..

"dik..tahun ni..belajar lah elok2.tgk dalam tv tu.bangga mak ayah die ank2 berjaya.kalau kau berjaya,,mak abh tumpang gembira.yelah abh pun takde lah belajar tinggi mne.tapi nt kalau kau dah berjaya jgn pulak lupa kat abh dan mak kau ni.tapi dik..sorry lah..abh tak hantar kau tuisyen tahun ni......"and bla bla bla..

haha..if abh bg cmtu.aku mcm nak amik besen jer.aku tak leh nak tengok mata abh.hhehe hehe.lupakan --'
dalam hati..
"takpe abh..adik belajar betul2.tak pyh hantar tuisyen.kawan,cikgu ade.nt adik refer kat dorng jer.tak kan lah dorng tak nak ajar adik.takpelah bah.one day..adik happykan hati u all keyh :)''

yang ni lain pulak citernye..

ustazah/cikgu/teacher : " kamu ni..dah form 5.buatlah revision subject form 4.nt kamu nak sukan lagi.dah tak sempat dah.bila sampai satu masa tu..kamu nak pergi *oo'ok* ke..kamu mesti rasa buaang masa jer aku buang .dan if dah tak sempat sgt..bawak buku masuk toilet sekali ..boleh tak??"

haa..tulah ceramah pagi aku.kadang best jugak.sampai tak belajar kdg2.asyikkkk mendengar!! ;)

*sekarang nih..aku pergi mana-mana jer..semua orang akan bercakap tentang "TUSEN"


:)